Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) zpřísňuje nárazové testy kvůli těžším autům, rozpadající se infrastruktuře a zvyšujícím se úmrtnostem na silnicích. Auta se nutně stávají odolnějšími vůči nárazu a moderní řada EV má zkušenosti s tím, že chrání své cestující při nárazu. Rivian R1T se připojil k této sadě elektromobilů, které jsou obzvláště odolné proti nárazu.
Crash test Rivianu
Nechvalně známý nárazový test s malým překrytím byl představen v roce 2012, aby odhalil další slabiny v bezpečnosti moderních automobilů při nárazu. Namísto tradičnějšího čelního nebo mírného překrytí se při testu bočního překrytí soustředí energie přímo do rohu prostoru pro cestující na straně řidiče a při rychlosti 40 km/h rozbije A-sloupek do pevné bariéry. Je to test, který obchází známé deformační zóny a testuje pevnost nejsilnějších částí automobilu.
To znamená, že je obtížné řídit absorpci energie. Bez deformačních zón, které by zpomalily vůz dříve, než energie dosáhne bezpečnostní klece v prostoru pro cestující, musí ostatní zařízení, jako je airbag, zpomalit cestující jemně. Zpochybňuje také pevnost konstrukce vozu. Pokud se A-sloupek zmačká, je to pro cestující špatná zpráva. Jde o nehodu v nejhorším případě a klíčové je nasměrovat tuto energii pryč od cestujících a zabránit příliš rychlému zpomalení vozu.
Sledování R1T v testu ukazuje, že inženýři Rivian misi pochopili. Elektromobil má mnoho skrytých výhod pro bezpečnost při nárazu. Vzhledem k tomu, že elektromobily jsou tak těžké a tiché, je pro udržení ovladatelnosti a zabránění skřípání a chrastění nezbytná pevná a pevná karoserie. Neexistence motoru také otevírá prostor pro lepší řízení bezpečnosti při nárazu. R1T používá jeden zřejmý chytrý trik při používání kola k absorbování části energie nárazu. Za své úsilí získal R1T nejlepší hodnocení IIHS za bezpečnost a hodnocení „dobré“ při nárazu.