Alfa Romeo Giulia SWB Zagato je jednorázová, 533-koňová pocta designu 90. let

Alfa Romeo a Zagato oživují klasický design z počátku 90. let, který z něj dělá jeden z nejžádanějších vozů Alfisti. Jmenuje se Alfa Romeo Giulia SWB Zagato a je inspirována Alfou Romeo SZ z počátku 90. let . Tentokrát však dělají jen jeden, což by mělo být trestné.

Jednorázová záležitost, která ihned zaujme

Tato jednorázová Alfa Romeo SWB (krátký rozvor) Zagato je nádherným návratem k jednomu z nejfunkčnějších aut 90. let. K jeho vytvoření Zagato vzalo Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio s manuální převodovkou, zezadu zkrátilo jeho rozvor a dalo mu zcela unikátní karoserii z uhlíkových vláken. Šéf designu Alfy Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos, pomohl s designem, ale Zagato vyrobilo a vyvinulo to, co zde vidíte.

Design je také téměř dokonalý. Přední část je jasně inspirována klasickým klínovitým tvarem původního SZ, ale je zaoblenější a hezčí. Vypůjčuje si trojité světlomety SZ, ale využívá současný styl světlometů Giulia a jsou zapuštěny do přední části, za linii kapoty. Neexistuje ani fyzický odznak Alfa Romeo. Místo toho je ikonický lidožravý had vidět skrz trojúhelníkovou mřížku chladiče Alfa Romeo. Zagato možná zkopírovalo jednu ze svých dalších partnerských automobilek, Aston Martin, protože tato nová Alfa má téměř přesně stejnou lištu zadních světel jako SUV DBX od Astonu.

Uvnitř se kabina příliš neliší od standardní Giulie Quadrifoglio, kromě speciálních sedadel a zelených akcentů, které ladí s nádhernou barvou exteriéru.

Zagato pak vyhodilo standardní motor Giulia Quadrifoglio a nacpalo do něj modernizovaný dvoulitrový V6 s dvojitým přeplňováním z hardcore Giulia GTAm. To by mělo zvýšit výkon na 533 koní oproti 503 koním normální Giulie Quadrifoglio. GTAm se běžně dodává pouze s osmistupňovým automatem, takže Zagato spojil motor zejména se šestistupňovým manuálem.

Na této nové Alfě Romeo SWB Zagato je jen velmi málo co nelibě. Je to skvěle vypadající sportovní kupé v retro stylu od jednoho z nejikoničtějších automobilových designových domů v historii a obsahuje zabijácký motor s manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Jedinou nevýhodou je, že Zagato vyrábí pouze jeden a je to pro konkrétního věrného německého zákazníka Alfy Romeo. Vždy je frustrující, když má automobilka konečně odvahu postavit něco zvláštního a jedinečného, ale vyrobí jen jedno. Téměř nikdo neuvidí toto nové Zagato na denním světle, což je škoda, protože s takovým designem by to mělo být něco, co oslavují automobiloví fanoušci po celém světě.