Nový Batur od Bentley s motorem W12 je jedním z nejvíce přizpůsobených a příliš opulentních vozů, jaké kdy byly vyrobeny. Vyznačuje se zcela unikátním designem karoserie, nejvýkonnější verzí svého motoru W12 všech dob a uvnitř má dokonce 3D tištěné akcenty z 18karátového zlata.
Úchvatné detaily
Na to druhé je Bentley obzvláště hrdé. Uvnitř Batur najdete zlatý 3D tištěný Charisma Dial – což je ciferník na středové konzole, který obklopuje tlačítko startéru a ovládá jízdní režimy vozu – a ovládání ventilačních ventilů pro zastavování varhan. Na volantu je dokonce zlatý akcent.
3D tisk drahých kovů není nic nového, stejně jako technika, kterou Bentley používá k výrobě svých zlatých akcentů. Provádí se tavením zlatého prášku, vrstvu po vrstvě, aby se vytvořily potřebné tvary. I když to není nijak převratné, zlatý prášek pro 3D tisk je mnohem dražší než výroba tradičních interiérových dílů. Bentley však tvrdí, že použití 3D tištěného zlata je v automobilovém průmyslu první, což zákazníci Batur rádi slyší.
Bentley však vyrábí tyto zlaté díly zodpovědně, protože Bentley plánuje být do roku 2030 zcela uhlíkově neutrální společností. Zlatý prášek, který Bentley používá, je vyroben ze starých použitých 18karátových zlatých šperků. A jakmile jsou díly vyrobeny, jsou odeslány řemeslným klenotníkům v Anglii, kteří ručně upravují a leští každý kus staromódním způsobem, mísí staré a nové školní techniky. Všechny zlaté díly jsou pak puncovány v Birminghamské klenotnické čtvrti a všechny zlaté díly vyrobené v roce 2022 získají punc Jubilee, na oslavu platinového jubilea královny Alžběty II.
Očekávejte, že Bentley v budoucnu vydá ještě více 3D tištěných bitů. Začátkem tohoto roku se společnost Bentley zavázala investovat 3 miliony liber do továrny v Crewe, aby zdvojnásobila své možnosti 3D tisku. I když se ne vždy bude používat zlato, existuje spousta dalších vzácných, vzácných materiálů, které lze použít, a můžete se vsadit, že tým v Crewe bude kreativní.