Vůz McMurtry Speirling překonal rekord na čtvrt míle

Elektrické fanouškovské auto přezdívané McMurtry Speirling je výtvorem lidí z McMurtry Automotive, kteří nedávno nechali Mat Watsona z CarWow zjistit, jak moc je jejich (doslova) malé EV skutečně schopné.

Dokonce i podle současných standardů, kde se elektromobily za mnoho milionů dolarů pyšní nehoráznými specifikacemi, je dokumentace McMurtryho Speirlinga působivá. Váží méně než jednu tunu a může se pochlubit dvěma elektromotory, které produkují až 1000 koní. Podle hlavního inženýra Kevina Ukoko-Rongioneho je to více než jedna koňská síla na kilo, což pomáhá Speirlingu poskytovat ne stejnou, ale lepší přilnavost v zatáčkách než dokonce vůz Formule 1. Jak? To vše díky duálním ventilátorům umístěným blízko zadní nápravy.

Malý vůz s extrémní silou

Dva ventilátory, které se mohou roztočit až na 23 000 otáček za minutu, nasají auto k zemi a vygenerují dvě tuny přítlaku. Klíčovým detailem je, že tyto ventilátory vždy generují zmíněný přítlak – nejen když auto raketově letí dolů po trati. I když Speirling stojí na místě nebo couvá na parkovací místo, může generovat dvě tuny přítlaku, pokud jsou otáčky ventilátoru na nejvyšší úrovni. V případě roztočení, které auto vyřadí z trati, by jistě necestovalo příliš daleko, protože fanoušci by stále poskytovali přilnavost – samozřejmě vzhledem k tomu, že se nepřevrací.

Pokud jde o video CarWow , je to zajímavý a zábavný způsob, jak vidět divoké vystoupení Speirlinga. Po představení vozu se Watson pokouší o první z několika jízd na vlhké trati. Výkon je i přes trať a povětrnostní podmínky stále působivý. S nastavením hnacího ústrojí upraveným tak, aby produkovalo asi 600 koní, je Watson schopen raketově zrychlit na 100 km/h za pouhých 2,27 sekundy a pokračovat na 240 km/h. Max Chilton, testovací jezdec značky, tvrdí, že omezovač rychlosti byl nastaven pro specifikaci Goodwood Hill Climb, na kterou je vůz stále nastaven.

Poté, co McMurtry nechal tento trénink zaběhnout, nastavil vůz na plný výkon, což znamenalo, že se ventilátory točily na 23 000 otáček za minutu a motory produkovaly 1 000 koní. Watson dokázal zajet čas z nuly na 100 za 2,09 sekundy a čtvrt míle za 8,64, ale neskončil.

Posádka se rozhodla odcestovat do Silverstone na pořádnější jízdu, kde si výrobce najal tryskový vůz, aby vysušil záda přímo na slavném okruhu F1. Tam a poté, co se Watson spálil na zahřátí pneumatik – Speirling má pohon zadních kol – dosáhl ohromující 1,4sekundové jízdy z nuly na 100 mph a čtvrt míle dokončil za pouhých 7,97 sekund. Pro srovnání, McLaren P1 zvládl čtvrt míle za 9,8 sekundy, zatímco Bugatti Chiron za 9,4 sekundy .

Užijte si video.